لوگو هدر سایت
اداره کل ثبت احوال استان گلستان
تغییر زبان به انگلیسی 1401/09/05
خدمات ثبت احوال
>> مسیر جاری : صفحه اصلی » خدمات ثبت احوال» معرفی خدمات « شرح خدمت »
عنوان خدمت : صدور کارت هوشمند ملی
شناسه خدمت : 10031093000

معرف خدمت :

  • نوع خدمت : G2C و G2B و G2G
  • متوسط مدت زمان ارائه خدمت : 20 روز کاری
  • ساعات ارائه خدمت : وقت اداری
  • تعداد بار مراجعه حضوری : 2 بار (برای تکمیل ثبت نام و دریافت کارت)
  •  

 اشخاص واجد شرایط

  • کلیه اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال تمام که دارای شناسنامه معتبر عکس دار می باشند.
  • شهروندانی که کارت ملی نمونه سابق خود را بین سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ دریافت کرده و یا آنرا مفقود نموده اند.

نحوه مراجعه و اقدامات لازم

1-پیش ثبت نام
برای دریافت کارت هوشمند ملی اولین گام پیش ثبت نام می باشد.مراحل و اقدامات لازم در این گام بصورت زیر می باشد:
1-مراجعه به سامانه ی ثبت نام کارت هوشمند ملی

2-ورود مشخصات فردی شامل:
.شماره موبایل،شماره ملی ، سریال شناسنامه،تاریخ تولد شمسی،تاریخ تولد قمری،نام مادر،جنسیت
3-انتخاب زمان و مکان تکمیل ثبت نام
لازم است شهروند تاریخ تکمیل ثبت نام مطلوب خویش را وارد کرده و یک دفتر تکمیل ثبت نام را به دلخواه انتخاب نماید . بدین منظور شهروند پیش شماره تلفن شهرستان مطلوب برای تکمیل ثبت نام (مثلا 021 برای تهران) و تاریخ مطلوب خویش را وارد می نماید. و دکمه ی جستجو را می فشارد سیستم لیست دفاتر تکمیل ثبت نام شهر را به ترتیب ظرفیت آزاد دفتر نمایش می دهد. اگر لازم باشد شهروند می تواند با ورود شماره تلفن محل اقامت خویش لیست دفاتر را بر اساس نزدیکی به محل اقامت خودش فیلتر نماید. تا انتخاب آسان تر شود سپس شهروند با توجه به نشانی دفاتر، یک دفتر را انتخاب می کند.توجه فرمایید که تا پیش از پرداخت وجه نوبت گرفته شده قطعی نشده و برای مدت زمان کوتاهی برای شما رزرو باقی می ماند
4-پرداخت وجه ثبت نام

شهروند باید تعرفه ثبت نام کارت هوشمند ملی برای اولین بار که مطابق قانون بودجه، هر سال در پورتال سازمان و در بخش تعرفه خدمات سازمان ثبت احوال آمده است را در سامانه ثبت نام کارت هوشمند ملی  و به صورت الکترونیکی با استفاده از کارت بانکی متصل به شبکه شتاب پرداخت نماید تا نوبت گرفته شده برای شهروند ثبت گردد.  
4-چاپ برگه پیش ثبت نام
به عنوان مرحله ی پایانی شهروند مشخصات شخصی خودش و جزییات نوبت گرفته شده را چاپ می کند و تا روز تکمیل ثبت نام نزد خویش نگهداری می نماید. در این برگه کد رهگیری هم چاپ شده است که هنگام تکمیل ثبت نام و مراحل پس از آن کاربرد دارد

 

2-تکمیل ثبت نام
گام دوم در فرآیند ثبت نام کارت هوشمند ملی مراجعه به دفتر پیشخوانی است که در مرحله پیش ثبت نام انتخاب نموده اید.
در این گام اقدامات زیر صورت می پذیرد:

  1. تکمیل اطلاعات نشانی و کدپستی و تلفن ثابت و همراه متقاضی
  2. چاپ رسید تکمیل ثبت نام
  3. احراز اطلاعات مدارک با متقاضی
  4. عکس برداری از چهره
  5. اسکن اثر انگشتان
  6. اسکن مدارک
  7. تایید ثبت نام توسط مدیر دفتر

لطفاً قبل از حضور در دفتر پیشخوان به موارد زیر توجه فرمایید

  • همراه داشتن شناسنامه عکس دار معتبر و خوانا.
  • همراه داشتن شماره ملی، کدپستی و نشانی محل سکونت.
  • آمادگی جهت اخذ تصویر چهره و اسکن اثر انگشت.

 

3-تولید کارت
مراحل زیر در سازمان ثبت احوال کشور جهت تولید کارت صورت می پذیرد:

  • -کنترل کیفیت داده های گردآوری شده
  • -تولید کارت
  • -ارسال کارت به دفتر ثبت نام

 

4-تحویل کارت
در این گام اقدامات زیر صورت می پذیرد:

  • مراجعه متقاضی به دفتر پیشخوان تحویل کارت.
  • اسکن اثر انگشت به منظور تایید هویت متقاضی.
  • فعال سازی کارت
  • تحویل کارت به شهروند

نمودار مراحل ارائه خدمت

 


تغرفه انجام خدمت :مطابق تعرفه ریال
شماره پیامک یا کد دستوری :#6090*4*
شماره تلفن گویا : -
تمام حقوق برای اداره کل ثبت احوال استان گلستان محفوظ میباشد.