در این جلسه که روز سیزدهم تیرماه در محل سالن جلسات مجتمع شوراهای حل اختلاف شهرستان گرگان برگزار شد محسنی سرپرست و اکبری رییس ثبت احوال بخش بهاران به نمایندگی از ثبت احوال و جعفری معاون قضایی دادگستری استان، امیری مسئول مجتمع حل اختلاف شهرستان گرگان به همراه تنی چند از کارشناسان شورای حل اختلاف حضور داشتند.
محسنی سرپرست مدیریت ثبت احوال گرگان با برشمردن اهمیت موضوع استعلامات مراجع قضایی و شوراهای حل اختلاف، نقش محوری ثبت احوال در پاسخگویی به این استعلامات تعیین کننده دانست.
وی همچنین با استقبال از پیشنهاد ارسال استعلامات و پاسخ آن از طریق شبکه دولت، این امر را موجب بهبود خدمت رسانی به مردم و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه آنان دانست.
جعفری معاون قضایی دادگستری استان نیز ضمن قدردانی از زحمات کارکنان ثبت احوال برآمادگی مجموعه شوراهای حل اختلاف جهت همکاری با ثبت احوال در این خصوص تاکید کرد.
جلسه با بحث و تبادل نظر در خصوص موارد فنی و محتوایی انواع استعلامات قابل انجام ادامه یافت.
در پایان مقرر شد استعلامات شعبات مختلف شوراهای حل اختلاف شهرستان به صورت تدریجی از حالت دستی به بستر شبکه دولت انتقال یافته و مشکلات احتمالی مشاهده شده نیز با تبادل نظر طرفین مرتفع گردد.
گفتنی است جلسه تکمیلی و کارشناسی در همین خصوص روز بیستم تیرماه جاری در همان مکان برگزار شد.